دل نوشته علمی

پس از زندان: جهت یابی بزرگسالی در سایه نظام عدالت

نرخ حبس در ایالات متحده بالاترین میزان حبس در بین کشورهای توسعه یافته است، با جمعیت زندانیان تقریباً 2.3 میلیون نفر در سال 2016.

بیش از 700000 زندانی هر ساله آزاد می شوند و اکثر آنها با آسیب های آموزشی، اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی روبرو هستند.

در کتاب پس از زندان، David Harding جامعه‌شناس و Heather Harris جرم‌شناس، گزارشی جامع از تجارب مردان جوان از ورود مجدد و استقرار مجدد در دوران حبس‌های جمعی ارائه می‌کنند.

آنها بر چالش‌های منحصر به ‌فرد 1300 جوان سیاه و سفید 18 تا 25 ساله که در سال 2003 از زندان‌های میشیگان آزاد شده‌اند، تمرکز می‌کنند و زندگی افرادی را که پس از ترک زندان به موفقیت دست یافته‌اند را مورد بررسی قرار داده اند و همچنین کسانی را که با چالش‌های مبارزه کرده اند تا بتوانند زندگی جدیدی برای خود ایجاد کنند.

گذار به بزرگسالی معمولاً شامل اتمام مدرسه، اشتغال تمام وقت، ترک خانه دوران کودکی، ازدواج و فرزندآوری است، رویدادهایی که با حبس مختل می شوند.

در حالی که یک چهارم مردان جوانی که در این مطالعه شرکت کردند با موفقیت به بزرگسالی – دستیابی به استقلال شغلی و مسکونی و اجتناب از دستگیری و حبس – شده اند، به همان تعداد از مردان جوان عمیقاً درگیر سیستم عدالت کیفری بودند و به طور متوسط بین چهار تا هفت سال پس از آزادی اولیه دوباره زندانی شدند.

نویسندگان این نابرابری نژادی را به افزایش انگ سوابق جنایی برای سیاه پوستان، تبعیض نژادی و سطوح مختلف حمایت از شبکه های اجتماعی نسبت می دهند که سفیدپوستان را به مشاغل با کیفیت بالاتر متصل می کند.

مردان سیاهپوست درآمد کمتری نسبت به مردان سفیدپوست دارند، بیشتر در صنایعی متمرکز هستند که مشخصه آنها دستمزد پایین و ناامنی شغلی است، و احتمال کمتری دارد که زمانی که شغلی دارند همچنان مستمر شاغل بمانند.

نویسندگان نشان می‌دهند که خانواده‌ها، شبکه‌های اجتماعی، محله‌ها و بازار کار، نهادهای آموزشی و عدالت کیفری می‌توانند تاثیر عمیقی بر زندگی جوانان داشته باشند.

تحقیقات آنها نشان می دهد که ثبات مسکونی کلید انتقال به بزرگسالی است. Harding و Harris برای کمک به خانواده‌ها تلاش می کند تا جوانانی که قبلاً زندانی شده اند به مسکن حمایتی و مسکن عمومی که شهرداری ها و سازمان های غیرانتفاعی تهیه می کنند، به طور درازمدت دسترسی داشته باشند.

تعداد قابل توجهی از مردان در این مطالعه در نهایت در کالج ثبت نام کردند، که منعکس کننده اطلاعات رو به رشد آنهاست که دانشگاه را به عنوان دروازه ای برای کار و دستمزد شناخته اند. گرچه آنها فقط دوره های کوتاهی را در کالج گذراندند و اکثریت آنها موفق به کسب مدرک نشدند.

فرض می رود که آنها در کالج‌های محلی، مدارس تجاری و موسسات انتفاعی ثبت‌نام کرده اند که مداخلات بر آنها وجود دارد که معلوم نیست مفید و موثر باشد.

 نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که علاوه بر کمک به دانش‌آموزان در یافتن شغل، موسسات آموزشی می‌توانند با ارائه حمایت‌هایی مانند مراقبت از کودکان و کارآموزی با حقوق، به افرادی که قبلاً زندانی بوده اند برای تلاش مجدد آنها برای بازگشت به زندگی کمک کنند.

کتاب After Prison مجموعه‌ای از سیاست های هدفمند را برای بهبود شانس این جوانان ارائه می‌کند:

رفع محدودیت‌های کمک‌های مالی فدرال برای آموزش، تشویق به مهروموم کردن و حذف سوابق کیفری، و کاهش استفاده از حبس در پاسخ به تخلفات آزادی مشروط.

این کتاب کمک مهمی به زمینه های کار علمی در مورد سیستم عدالت کیفری و جوانان شکست خورده و جداافتاده از جامعه خواهد بود.

منبع:

https://sociology.berkeley.edu/after-prison-navigating-adulthood-shadow-justice-system

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا