علمی پژوهشی

جامعه شناسی و فرصت های شغلی

جامعه شناسی در قرن نوزدهم توسط یک فرانسوی به نام آگوست کنت پایه گذاری شد که می گفت مقدر شده بود که ما ملکه علوم باشیم.

او معتقد بود که این رشته جدید می تواند بر اساس شواهد علمی، دانشی در مورد جامعه تولید کند.

او جامعه‌شناسی را آخرین علمی می‌دانست که پس از فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی توسعه می‌یابد، و باور داشت که جامعه شناسی با استفاده از علم در فهم و سپس کنترل و پیش بینی رفتار گروهی، به رفاه بشریت کمک می کند.

در ایالات متحده، مطالعات تجربی درباره نابرابری بین گروه ها و درون گروه ها با بررسی خانه های سکونتگاهی توسط Jane Addams با نقشه ها و مقالات Hull House (1895) آغاز شد.

W.E.B. Du Bois به تجزیه و تحلیل جامعه سیاه پوستان در فیلادلفیا پرداخت.

W.I. Thomas و Florian Znaniecki زندگی مهاجران دهقان لهستانی در اروپا و آمریکا (1918) را توضیح داده اند.

مانند بنیانگذاران این رشته، اساتید جامعه شناسی در Princeton در حال کار بر روی موضوعات مهم مورد توجه در «دنیای واقعی» در داخل و خارج دانشگاه هستند.

دوره‌ها به موضوعاتی مانند نحوه یافتن شغل، خرج کردن پول، از دست دادن خانه، تحصیل، راه‌اندازی کسب‌وکار، مشارکت در محله‌های خود، تشکیل خانواده و سازگاری با زندگی در یک کشور جدید می‌پردازند.

بحث‌های دوره شامل نقش شبکه‌های اجتماعی، مشکلاتی که تفاوت ها در آموزش عالی به وجود می آورد، و اینکه چگونه فقر و نابرابری در آمریکا عمیق‌تر شده است.

کتاب‌های اخیر اساتید این دپارتمان شامل مطالعات مهاجرت، اخراج، فقر، سلامت، نابرابری، تنوع مذهبی، مدرسه، زندگی محله‌ای و امور مالی خانوار است.

ما علاقه مند به افشای اِعمال قدرت در زمانی هستیم که به نظر می رسد قابل عملیاتی شدن نیست و ما به دانشجویان کمک می‌کنیم تا ببینند چگونه یک اقدام می‌تواند عواقب ناخواسته داشته باشد.

ما بر استفاده دقیق از شواهد برای توسعه و غنی سازی درک خود از فرآیندهای اجتماعی تاکید داریم و از طیف گسترده ای از روش های آماری، قوم نگاری و تاریخی استفاده می کنیم.

مردم اغلب می پرسند که مدرک جامعه شناسی چقدر کاربردی است؟ و از این که می آموزند رشته های ما در طیف وسیعی از زمینه ها از بانکداری گرفته تا حقوق، پزشکی، تجزیه و تحلیل کلان داده ها، آموزش، فعالیت های سیاسی و بخش غیرانتفاعی فعالیت دارد، تعجب می کنند.

مسیرهای شغلی

جامعه شناسان انواع مختلفی از مشاغل را دنبال می کنند.

آن‌ها با شرکت‌های نظرسنجی (نظرسنجی عمومی، اداره سرشماری، بازاریابی آزمایشی) و سازمان‌های بهداشت عمومی کار می‌کنند، آنها مشارکت‌کنندگان مهمی در سازمان‌های غیرانتفاعی هستند که از افراد محروم حمایت می‌کنند یا خدماتی را برای افراد نیازمند ارائه می‌کنند.

مدارس حرفه ای (حقوق، پزشکی، بازرگانی و دولت) مشتاق جذب جامعه شناسان هستند، زیرا آنها درک گسترده ای از نظم اجتماعی و مهارت های پژوهشی (مصاحبه، مشاهده مشارکت، تجزیه و تحلیل داده های نظرسنجی و غیره) دارند که در این زمینه ها ارزشمند است.

منبع:

https://sociology.princeton.edu/undergraduate-program/prospective-majors/what-sociology

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا