علمی پژوهشی

گروه جامعه شناسی شهری

هدف اصلی گروه جامعه شناسی شهری تربیت کارشناسان (اهل عمل) در زمینه مسائل شهری است.

کارشناس اهل عمل، فردی است که بتواند پویایی پدیده های مختلف اجتماعی در جوامع شهری را درک کند و برای برخی از مشکلات جوامع شهری راه حل های روشن و دقیق ارائه دهد.

برای رسیدن به این هدف، دانشجویان دروس پایه را می گذرانند و سپس یکی از دو مسیر را در صنعت فرهنگی یا جامعه شهری انتخاب می کنند.

دوره های پایه، بنیان و اساس سطوح پیشرفته دانش و کاربردهای عملی دانش را با تمرکز بر افزایش توانایی دانشجویان در تحقیق، ارائه و کار تیمی فراهم می کند.

به طور خاص، دانشجویان خواندن زبان‌های خارجی، نوشتن به شیوه‌ای منطقی، انجام برخی تحقیقات اجتماعی و ارائه سخنرانی‌های آکادمیک با استفاده از ابزارهای دیداری و شنیداری را یاد می‌گیرند.

دو مسیر تخصص یعنی صنعت فرهنگی و جامعه شهری ارتباط تنگاتنگی با خواسته های جامعه شناسی شهری دارد.

این تخصص ها بر اصول نظری و توانمندی تحقیقاتی تمرکز دارند که به دانشحویان کمک می‌کند تا دانش خود را به طور سیستماتیک در پدیده‌های اجتماعی واقعی اعمال کنند.

به ویژه، ما اهمیت صنعت فرهنگی را برجسته کرده ایم و دانشجویان را راهنمایی می‌کنیم تا با تمرکز بر روش‌های عملی بسیاری که در تحقیق و برنامه‌ریزی حیاتی هستند، با موارد واقعی در تماس باشند.

ما علاوه بر برنامه درسی معمولی، رویدادهای مختلفی مانند «جشنواره فیلم شهری»، «سمینار پیمایش اجتماعی اینترنتی»، برنامه‌های تبادل بورسیه بین‌المللی، کارگاه‌های آموزشی در مورد رسانه‌های تصویری و نظرسنجی برگزار می‌کنیم و آنها را با برنامه درسی تعیین‌شده خود پیوند می‌دهیم.

موسسه علوم شهری

موسسه علوم شهری به منظور انجام پروژه های تحقیقاتی که به مسائل کلان شهرها مانند برنامه ریزی شهری، بلایای طبیعی، تخریب محیط زیست و مشکلات ترافیکی می پردازد، تاسیس شد.

سالانه چندین سمینار دانشگاهی برگزار می کند و مجله موسسه علوم شهری را منتشر می کند.

این مرکز از هفت مرکز تشکیل شده است: موسسه مطالعات کلانشهر، مرکز مهندسی محیط زیست، مرکز طراحی محیطی، مرکز طراحی تاسیسات خیابانی، مرکز تحقیقات GIS، مرکز تحقیقات حمل و نقل، و مرکز تحقیقات جهانی شهری.

موسسه علوم انسانی شهری

موسسه علوم انسانی شهری (IUH) در سال 1992 تاسیس شد. با تحقیقات میان رشته ای در مورد مطالعات شهری، این موسسه یک چارچوب نظری برای علوم انسانی شهری و یک چشم انداز انسانی برای جامعه شهری جدید در عصر جهانی شدن ارائه می دهد.

IUH همچنین از مجموعه‌ای از کنفرانس‌ها و کنفرانس‌های مرتبط با علوم انسانی شهری، اغلب در همکاری بین فرهنگی با سایر حوزه‌های دانشگاهی مانند جامعه‌شناسی، جغرافیا و مردم‌شناسی حمایت می‌کند.

منبع:

https://www.uos.ac.kr/en/academics/colleges/cuscience/usociology/introduction.do

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا