علمی توصیفی

چه کاری می توانیم با جامعه شناسی انجام دهیم؟

حوزه جامعه‌شناسی تقریباً همه جنبه‌های جامعه بشری را مطالعه می‌کند؛ خانواده، جنسیت، نژاد و روابط قومی، پیری، تحصیلات، کار، جمعیت و بسیاری موارد دیگر.

هدف اصلی آن به عنوان یک رشته، درک عملکرد جامعه انسانی و تبیین رفتار اجتماعی است.

اگر چه جامعه شناسان مسائلی را که معمولاً به عنوان مشکلات اجتماعی در نظر گرفته می شوند را مطالعه می کنند – برای مثال جرم، اعتیاد به مواد مخدر و فقر – آنها همچنین فرآیندهای اجتماعی اساسی موجود در هر جامعه را بررسی می کنند چون تغییرات اجتماعی، رقابت و نابرابری.

مطالعه جامعه شناسی به عنوان یک رشته کارشناسی یک راه عالی برای آماده شدن برای کار در سطح پایه یا تحصیلات تکمیلی در زمینه های مختلف است.

فارغ التحصیلان فرصت هایی را در زمینه های سیاست اجتماعی، حقوق، عدالت کیفری، تحقیقات اجتماعی، منابع انسانی، مدیریت سازمانی و غیرانتفاعی، آموزش، سیاست و تحقیقات محیطی، وکالت و مددکاری اجتماعی پیدا می کنند.

دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، با موفقیت در دانشکده حقوق، دانشکده بازرگانی، برنامه های فارغ التحصیلی مددکاری اجتماعی و سیاست عمومی می توانند ثبت نام کنند و همچنین به ادامه تحصیل در مقطع دکترا ادامه دهند.

در جامعه شناسی مدرک جامعه شناسی فرصت های زیادی را ارائه می دهد و مقدمه ای عالی برای جامعه آمریکا، تحقیقات علوم اجتماعی و جمعیت شناسی و مسائل بین المللی است.

ببینید کدام افراد مشهور مدرک خود را در رشته جامعه شناسی دریافت کرده اند.

تعدادی از فارغ التحصیلان رشته جامعه شناسی چه می گویند:

از دانشجویان پرسیدیم که چرا رشته جامعه‌شناسی را انتخاب کردند. در اینجا مواردی است که آنها گفته اند.

الف) «چرا جامعه شناسی؟ از نظر فکری من را به چالش می کشد و باعث می شود که هر روز به طور انتقادی با محیط اجتماعی خود درگیر شوم. این جهان بینی من را تغییر داده و شکل داده است».

ب) من در اولین روزی که در کلاس جنسیت و جامعه شرکت کردم، فوراً به نحوه نگاه جامعه‌شناسی به مسائل اجتماعی و چگونگی استفاده از آن برای مطالعه جامعه، زیر سوال بردن آنچه واقعاً در جریان است، و برنامه‌ریزی عملی برای مشاهده واقعی یک تغییر اجتماعی جذب شدم.

این به من اجازه داد تا مهارت‌هایی در نوشتن و تفکر انتقادی پیدا کنم و همچنین در معرض چندین شغل مختلف قرار بگیرم که مستقیم یا غیرمستقیم متاثر از تحقیقات جامعه‌شناختی بودند.

ج) سه دلیل برای اینکه من جامعه شناسی را دوست دارم:

– توسط افرادی احاطه شده ام که به چیزهایی علاقمند هستند، که به اشتیاق من دامن می زنند.

– هرگز نمی توانید از یادگیری، درک و تفسیر دنیای اطراف خود دست بکشید.

–  متوجه شدم که مطالعه جامعه شناسی دقیقاً همان کاری است که قرارست، انجام دهم.

جامعه شناسی اشتیاق به برقراری برابری، حمایت از مردمی که از کلیشه ها، خشونت، دسترسی کم به منابع آسیب دیده اند را در من ایجاد کرده است و درک اینکه چرا این مشکلات هستند.

منبع:

https://www.umass.edu/sociology/undergraduate/prospective

https://www.umass.edu/sociology/undergraduate/prospective/what-our-majors-say

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا