علمی پژوهشی

جامعه شناسی پزشکی

جامعه شناسی پزشکی به این موضوع می پردازد که چگونه فرهنگ، احساسات و سایر عوامل اجتماعی یک فرد در انتخاب مراقبت های بهداشتی آنها نقش دارد.

مدرک جامعه شناسی پزشکی می تواند به شما برای حرفه ای در مراقبت های بهداشتی، تحقیقات، تجزیه و تحلیل داده های دولتی یا سایر صنایع کمک کند.

برای شروع تحصیل، دوره هایی را در جامعه شناسی پزشکی، نظریه اجتماعی پزشکی و روش ها/آمار تحقیق می گذرانید.

سپس به سراغ دروس انتخابی با موضوعات ویژه ای می روید که مورد علاقه شما هستند، مانند مرگ و مردن، زیست شناسی و جامعه، و پیری اقلیت.

ما می دانیم که برخی از این موضوعات ممکن است کمی سنگین باشند – اما مهم هستند. و هنگامی که آنها را با یک برنامه پزشکی پیش‌حرفه‌ای همراه می‌کنید، بینش‌هایی در مورد رفتارهای اجتماعی خواهید داشت که می‌توانند در طول حرفه‌تان برای شما ارزشمند باشند.

مدرک لیسانس در جامعه شناسی پزشکی برای دانشجویانی طراحی شده است که به دنبال یک رویکرد روشمند علمی به رشته جامعه شناسی پزشکی هستند.

این یک چارچوب تحلیلی برای درک زمینه های اجتماعی سلامت، بیماری و مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد.

درباره برنامه بهداشت عمومی

هنگامی که در بهداشت عمومی کار می کنید، هدف شما کمک به جامعه برای سالم ماندن و پیشرفت است.

در این برنامه تهدیدات سلامت عمومی به شما آموزش داده می شود و شما را برای حرفه ای جهت مبارزه با آنها آماده می کند.

اگر می‌خواهید در بخش مراقبت‌های بهداشتی تحصیل کنید، اما دقیقاً نمی‌دانید چه حوزه‌ای برای شما مناسب است، مطالعه بهداشت عمومی را در نظر بگیرید.

درواقع، بسیاری از فارغ التحصیلان ما در توسعه سیاست، مراکز غیرانتفاعی، آژانس های فدرال، تحقیقات، آموزش و سایر موقعیت ها کار می کنند.

با تنظیم برنامه درسی، می توانید خود را برای یکی از این نقش ها آماده کنید.

ابتدا دوره های اصلی مورد نیاز خود را بگذارنید و سپس، یکی از سه محور مطالعاتی (سلامت عمومی/ علوم بهداشت محیط/ مطالعات جهانی بهداشت) را انتخاب کنید که با اهداف و علایق خاص شما مطابقت دارد.

در نهایت، با دوره‌های آموزش خدماتی و مطالعات میدانی ما، ارزش و ضرورت سلامت عمومی در محیط‌های اجتماعی را از نزدیک خواهید آموخت.

منبع:

https://www.uab.edu/degrees/undergraduate/medical-sociology-bs

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا