علمی توصیفی

بیانیه ماموریت دپارتمان جامعه شناسی

دپارتمان جامعه‌شناسی دانشگاه New Mexico متعهد به تفوق جامعه‌شناختی در تحقیق، تدریس و خدمات عمومی است که به شیوه های مسئولانه اجتماعی پیگیری می‌شود که منعکس کننده تعهدات ما به موارد زیر است:

– برتری علمی در مطالعه جامعه، با تکیه بر نظریه و روش های جامعه شناختی

–  وجود ظرفیت اجتماعی در زندگی خوابگاهی میان دانشجویان، کارکنان، و اساتید که از انواع تفاوت ها و تقسیمات ساختاری زندگی معاصر امریکایی هستند

– پذیرش عقلانی دیدگاه‌های گوناگون که ناشی از رشد دانش دانشگاهی و زمینه‌های اجتماعی متفاوت است

– گفتگوی محترمانه اما صریح، در مورد دیدگاه ها و خطوط دیسپلین های انضباطی

– «جامعه شناسی عمومی» بواسطه مخاطبان زیادش که در اظهار نظرات عمومی، فعالیت مدنی، و مشارکت در سیاست های عمومی منعکس می شود، شیوه و طرحی ما را برای داوری متکی بر تخصص فکریمان شرح و توضیح می دهد.

کار ما علم انسانی جامعه شناسی را شکل می دهد و به نابرابری و سایر مشکلات اجتماعی در سطوح محلی، ملی و بین المللی می پردازد.

اساتید و دانشجویان ما روابط اجتماعی، موسسات، سازمان ها و ساختارهای اجتماعی را مطالعه می کنند که فرصت ها و تجربیات افراد و جوامع را در ایالات متحده، نیومکزیکو و سراسر جهان شکل می دهد.

اساتید و دانشجویان ما دارای علایق و زمینه های تخصصی متعددی هستند که در چهار تخصص اصلی متمرکز شده اند: 1) جرم و قانون 2) کنترل اجتماعی 3) جامعه شناسی بهداشت و پزشکی 4) جنبش های اجتماعی.

سایر زمینه‌های مورد توجه عبارتند از: جنس، آموزش، جامعه‌شناسی سیاسی، دین، پژوهش اجتماعی/ جامعه‌شناسی عمومی، و علم و دانش.

دو نمونه از کتاب های سایت دانشگاهی New Mexico که در راستای بیانیه ماموریت دپارتمان جامعه شناسی به چاپ رسیده اند به قرار زیر است:

آبجو و جامعه: چگونه آبجو را می سازیم و چطور آبجو ما را می سازد؟

این کتاب، خوانندگان را به سفری پر جنب و جوش در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دنیای مدرن آبجو می برد.

این کتاب نشان می دهد که آبجو بسیار بیشتر از یک نوشیدنی است.

آبجو به‌عنوان یک محصول فرهنگی با ظرافت می‌تواند بخشی از هویت ما، منبع لذت و رفاقت، موضوع دانش و امرار معاش کسانی باشد که آبجو را می سازند.

نویسندگان با تکیه بر دیدگاه های جامعه شناختی و روانشناختی پیشرو، استدلال می کنند که رابطه پایدار ما با آبجو منعکس کننده ریشه های جامعه ما، از جمله ارزش ها و هنجارهای جمعی، ساختارهای قدرت، و نابرابری های مداوم بر اساس نژاد، جنس، جنسیت، و طبقه اجتماعی است.

این کتاب آبجو را به عنوان تجسمی از آنچه ما هستیم و نیرویی برای انرژی بخشیدن به تغییرات اجتماعی بررسی می کند.

ساخت طبقه ای خدمت کننده به نوجوانان

  • برنده جایزه سی رایت میلز 2018 از انجمن مطالعه مشکلات اجتماعی
  • برنده جایزه بورس تحصیلی برجسته 2020 از انجمن جامعه شناسی اقیانوس آرام
  • جایزه افتخاری، 2019 جایزه کمک هزینه تحصیلی از انجمن جامعه شناسی آمریکا، بخش نژاد، جنس و طبقه
  • فینالیست، 2020. جایزه بهترین کتاب بوردیو از انجمن جامعه شناسی آمریکا، بخش جامعه شناسی آموزش

در این کتاب، Ranita Ray عقل رایج را به چالش می‌کشد که تمرکز بر «رفتارهای مخاطره‌آمیز» مانند مصرف مواد مخدر، گروه‌های تبهکار، خشونت دارد، هم چنین این موضوع که والدین نوجوانان، عامل کلیدی بهبود فقر در جوامع سیاه‌پوست و قهوه‌ای هستند.

در عوض، او نشان می دهد که چگونه باید این استراتژی خشونت طبقاتی نژادی در قبال جوانان سیاه پوست و قهوه ای را رها کرد.

Ray سه سالی را از شانزده جوان سیاه‌پوست و قهوه‌ای بازگو می کند که به حاشیه رانده شده بودند، و مبارزات آن‌ها را برای ایجاد تعادل بین مدرسه و کار، و پای بندی به تعهداتشان در قبال خانواده، دوستان و عشق هایشان مستند کرده است.

او معتقدست که گرسنگی، بی خانمانی، بیماری‌های درمان‌نشده، و ساعات طولانی سفر بین محل کار، مدرسه و خانه، رویاهای تحرک صعودی آنها را مختل کرده است.

Ray استدلال می کند در حالی که خانواده‌ها، مدارس، سازمان‌های غیرانتفاعی، دانشگاهیان و سیاست‌گذاران در تلاش‌های خود برای پایان دادن به چرخه فقر نژادی بر رفتارهای مخاطره‌آمیز تاکید می‌کنند، این استراتژی (تمرکز بر رفتارهای مخاطره آمیز) خود نژادپرستانه است و سلسله مراتب طبقاتی نژادی را بازتولید می‌کند.

منبع:

https://sociology.unm.edu/research/faculty-books.html

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا