علمی پژوهشی

جامعه شناسی ادبیات

این دوره با هدف تسهیل دانشجویان در تسلط بر مفاهیم نظری جامعه شناسی ادبیات و آموزش مهارت های تجزیه و تحلیل آثار ادبی به لحاظ جامعه شناختی انجام می شود.

این دوره همچنین به دانشجویان این درک را ارائه می دهد که آثار ادبی معنای گسترده ای فراتر از معنای درونی خود دارند.

اثر ادبی به عنوان مستندی از زندگی اجتماعی جامعه در یک بازه زمانی معین، انعکاسی از ارزش های زندگی حال و آینده می شود.

بازتاب جامعه‌شناختی ادبیات در پس‌زمینه زندگی نویسنده و واقعیت اجتماعی افرادی که این اثر را به وجود آورده‌اند، دنبال می‌شود.

آثار ادبی صرفاً آثار داستانی نیستند، بلکه همیشه با جامعه و تاریخ مرتبط هستند که زمینه ساز خلق این آثار است.

در پایان، دانشجویان می توانند ارزش های جهانی را در آثار ادبی به عنوان درس زندگی و همچنین دستورالعمل های زندگی در پرورش آگاهی بشریت جذب کنند.

با ورق زدن به دنیا سفر کنید

تخصص ادبی ما جغرافیایی و به همان نسبت تاریخی است – در اینجا شما فقط ادبیات انگلیسی را مطالعه نمی کنید، بلکه ادبیات جهان را به زبان انگلیسی مطالعه می کنید.

در کنار قانون ادبی انگلیسی، تعدادی از مهم ترین رمان ها، شعرها و نمایشنامه ها را از ایالات متحده، کارائیب و اروپا می خوانید.

مطالعه ادبیات در کنار جامعه شناسی به این معنی است که می توانید بررسی کنید که چه چیزی افراد را با یکدیگر مرتبط می کند و همچنین چه چیزی آنها را از هم جدا می کند.

ما هر جنبه ای از زندگی روزمره خود را در نظر می گیریم، از نحوه ارتباطمان با سیاستمداران، افراد مشهور و دوستان گرفته تا اینکه چگونه از خود، خانواده و دیگران تعریف می کنیم.

شما می توانید موضوعاتی از رسانه های دیجیتال و جامعه، روانپزشکی و بیماری های روانی، فرهنگ ژاپنی، هنر، فیلم و شهادت شخصی از جنگ را مطالعه کنید.

موضوعاتی از ادبیات و جامعه شناسی که می توانید انتخاب کنید عبارتند از:

مناظر شهری مدرنیستی در ادبیات

رئالیسم ادبی ویکتوریا

فرهنگ، هویت و ذهنیت

شهروندی، چندفرهنگی و حقوق بشر

دپارتمان مطالعات ادبیات، فیلم و تئاتر ما واحدهایی را ارائه می دهد که ژانرهای مختلفی از جمله سفرنامه نویسی، پادکست و زندگی نامه ها را بررسی می کنند و بر رسانه های مختلف از جمله کتاب، روزنامه، نمایشنامه و فیلم کار می کند.

از جنگ داخلی انگلیس گرفته تا ادبیات و فیلم dystopian، واحدهای ما نه تنها رویدادهای مهم تاریخی، سیاسی و اجتماعی در سراسر جهان را در بر می گیرد، بلکه جهان های جایگزینی را که ادبیات تولید کرده است، بررسی می کند.

منبع:

https://englishdept.unhas.ac.id/course/sociology-of-literature/

https://www.essex.ac.uk/courses/ug00252/1/ba-literature-and-sociology

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا