علمی پژوهشی

محله های سالم و ملت سالم

Erin Liedtke و Melanie Sona در انستیتوی ملی سلامت در سفری هستند تا چگونگی تاثیر اجزای ساختاری محله‌ها بر سلامت را بررسی کنند.

آگاهی روزافزونی وجود دارد که کد پستی مهمتر از کد ژنتیکی است و ما با گفتگوهای عمیق با کارشناسان بهداشت عمومی و رهبران جامعه در مورد عوامل تعیین کننده محیطی سلامت، علت آن را بررسی می کنیم. به ما بپیوندید تا یاد بگیریم که چگونه کشورمان را در یک محله سالم تر کنیم؟

پروفسور Greg Sharp در پادکست اخیر «محله های سالم و ملت سالم» به Erin و Melanie پیوست.

در این پادکست، تحقیقات پروفسور Greg Sharp جامعه شناس مشهور از کالج Dartmouth می شنویم. با ما همراه باشید تا به قلمرو جذاب جامعه شناسی و نقش حیاتی آن در درک محله ها و تاثیر آنها بر سلامتی پی ببرید.

در این گفتگوی روشنگر، مفهوم سرمایه اجتماعی و چگونگی تاثیر آن بر رفاه جوامع را بررسی می کنیم.

Greg تخصص خود را در مورد اینکه چگونه شبکه‌های اجتماعی، روابط و ارتباطات اجتماعی به ایجاد سرمایه اجتماعی در محله‌ها کمک می‌کنند و اینکه چگونه می‌تواند بر نتایج سلامت ساکنان تاثیر مثبت بگذارد، به اشتراک خواهد گذاشت.

ما همچنین به مفهوم انسجام اجتماعی و اهمیت آن در ایجاد محله های منسجم و تاب آور می پردازیم.

Greg اهمیت اعتماد، ارزش‌های مشترک، و حمایت متقابل در میان اعضای جامعه را روشن می‌کند و اینکه چگونه این عوامل می‌توانند به بهبود سلامت و رفاه کمک کنند.

علاوه بر این، وی عوامل حمایتی سازمان محله بر سلامت را بررسی و نقش سازمان‌های اجتماعی، انجمن‌ها و ابتکارات مردمی را در تقویت محله‌های سالم‌تر مورد بحث قرار داده است و روش‌هایی که جوامع سازمان‌یافته بتوانند برای ساکنان از بهبود خدمات مراقبت‌های بهداشتی، دسترسی به منابع و محیط حمایت‌کننده دفاع کنند.

به این پادکست گوش کنید تا دیدگاه پروفسور Greg Sharp را در مورد نقش جامعه شناسی برای محله ها و تحقیقات بهداشتی درک کنید.

شناخت عمیق تری از قدرت سرمایه اجتماعی، انسجام اجتماعی و سازماندهی محله در شکل دادن به نتایج سلامت افراد و جوامع به دست آورید.

این گفتگوی روشنگرانه را از دست ندهید که وعده می دهد دیدگاه شما را در مورد نقش حیاتی جامعه شناسی در ایجاد محله های سالم تر و انعطاف پذیرتر گسترش دهد.

منبع:

https://sociology.dartmouth.edu/news/2023/06/greg-sharp-special-guest-healthy-neighborhoods-healthy-nation-podcast

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا