علمی پژوهشی

جامعه شناسی، سیاست اجتماعی و نظریه اجتماعی

برنامه تحقیقاتی ما بررسی پیچیدگی و گستردگی زندگی در جوامع امروزی است و انتظارات و فرضیات را در مورد معنای زندگی با دیگران به چالش می کشد.

از تغییر ماهیت کار گرفته تا ظهور فناوری‌های دیجیتال جدید و ادامه نابرابری‌های اجتماعی-اقتصادی، ازجمله برنامه تحقیقات دقیق ماست که بر زندگی فردی، پویایی خانواده و شبکه‌های اجتماعی در درون و بین جوامع تاثیر می‌گذارد.

ما مسائل اجتماعی مهم مانند جنسیت، نژاد و نابرابری سلامت، و اشکالات بازار کار را در داخل و بین نسل‌ها، در استرالیا و در سراسر جهان مطالعه می‌کنیم.

هدف این تحقیقات اطلاع رسانی و شکل دادن به سیاست، کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود زندگی روزمره مردم است.

درواقع، برنامه ما به دنبال این است که در خط مقدم بحث های دانشگاهی و عمومی در مورد مسائل پیرامون آسیب های اجتماعی و نابرابری قرار گیرد تا به ارزیابی، بهبود و شکل دادن به سیاست های موثرتر بپردازد.

ازاینرو، جامعه شناسی، سیاست اجتماعی و نظریه اجتماعی در دانشگاه Melbourne تیمی از متخصصان باتجربه را در موضوعات جنسیتی و نژادی، تنوع و مطالعات بومی، نابرابری، تحقیقات فراملی و سیاست عمومی گرد هم آورده است.

پروفسور  Lyn Craig  بر این باور است که جامعه شناسی مطالعه سیستماتیک تمام جنبه های زندگی و رشته ای است که برای درک و بهبود دنیای اجتماعی ما اهمیت دارد و جامعه شناسی در دانشگاه Melbourne تحلیلی، تجربی و شواهد محورست مبتنی بر مشکلات دنیای واقعی که نتایج آن در فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مشارکتی ما انعکاس می یابد.

منبع:

https://arts.unimelb.edu.au/school-of-social-and-political-sciences/discipline-areas/sociology-social-policy-and-social-theory#staff

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا