علمی توصیفی

جامعه شناسی صنعتی در گروه جامعه شناسی

هدف این تخصص این است که به دانشجویان درک کاملی از نیروهای اجتماعی و قوانینی بدهد که کیفیت و ماهیت متغیر کار را شکل می دهند.

از نیروهای محلی تا جهانی که در محل کار وارد می شوند را بررسی می کند.

از این رو، دانشجویان درک جامعی از قوانین و نیروهای موجود در کار پیدا می کنند که آنها را قادر می سازد تا استراتژی ها و خط مشی های مناسبی را توسعه دهند که کارایی سازمانی را به حداکثر برسانند و در عین حال، شرایط کاری انسانی و کامل را فراهم کنند.

این تخصص بین رشته ای است و به دانشجویان این فرصت را می دهد تا سهم رشته های مختلف را برای درک روابط محل کار مطالعه کنند.

مطالعات توسعه در گروه جامعه شناسی

برنامه مطالعات توسعه دپارتمان جامعه شناسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را برای ورود به جامعه حرفه ای آماده می کند.

جامعه حرفه ای در حوزه‌های بسیاری از جمله سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های تحقیقاتی، آژانس‌ها در سطوح مختلف دولتی، سازمان‌های رسانه‌ای و احتمالاً دفاتر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها درگیر است.

پیش بینی می شود که فارغ التحصیلان MPhil (مطالعات توسعه) در نهایت موقعیت های پیشرو را در جامعه حرفه ای به دست آورند.

ازجمله توسعه و انتشار دانش در مورد بخش‌هایی از جامعه که بدترین آسیب را از نابرابری اجتماعی-اقتصادی دیده اند و ابداع استراتژی‌هایی برای دستیابی به منابع و افزایش ظرفیت برای بهینه‌سازی منابع.

در برنامه مطالعات توسعه، دانشجویان در معرض روندهای نظری جاری قرار می گیرند و آنها در کارهای عملی و کاربردی توسعه غوطه ور می شوند.

MPhil در برنامه اصلی خود شامل یک دوره کارآموزی است که انتظار می رود دانشجویان بتوانند مهارت های آموخته خود را در یک آژانس توسعه اِعمال کنند.

مطالعات جهانی در گروه جامعه شناسی

هدف از این تخصص ارتقای مهارت های بین فرهنگی دانشجویان ما و قرار دادن آنها در معرض سیستم های دانش متنوع در علوم اجتماعی است؛ برای غنی سازی درک آنها از تغییرات اجتماعی در جهانی در حال جهانی شدن، و درک عملکرد نهادهای اجتماعی در جوامع مختلف.

دانشجویان در برنامه مطالعات جهانی در سه قاره مختلف مطالعه و تحقیق می کنند و هر گروه شامل دانشجویانی از تمام نقاط جهان هستند.

دانشجویانی که برای این برنامه در UCT (University Cape Town) ثبت نام کرده اند، ترم اول خود را در دانشگاه Freiburg می گذرانند.

ترم دوم در UCT تکمیل می کنند که در آنجا مجموعه ای متعهد از اساتید و متخصصان در زمینه های خود را پیدا می کنند که آگاهی کاملی از فرآیندهای جهانی شدن و پیامدهای آن برای جوامع در جنوب و آفریقا دارند.

ترم سوم در JNU سپری می شود، سپس دانشجویان برای تکمیل پایان نامه های خود به کیپ تاون باز می گردند.

منبع:

https://humanities.uct.ac.za/sociology/postgraduate-coursework-programmes/honours-and-masters-industrial-sociology

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا