خلاق و ابداعی

جامعه فکری در دپارتمان جامعه شناسی

دپارتمان جامعه شناسی دارای جامعه فکری غنی و تقویت شده ای است به دلیل پذیرش تنوع افراد با هر پیشینیه ازجمله؛   

ملت های بومی؛ افراد در هر سنی و با تنوع بدنی؛ کاست؛ تابعیت؛ سطح کلاس؛ تجربه کالج نسل اول؛ جنسیت، هویت جنسی و تمایلات جنسی؛ نژاد، قومیت و منشاء ملی؛ دین؛ افراد با طیف گسترده ای از توانایی های مختلف؛ افرادی با دیدگاه‌ها و گرایش‌های سیاسی مختلف.

به ویژه متعهد به افزایش نمایندگی آن دسته از جمعیت هایی هستیم که از لحاظ تاریخی از شرکت در آموزش عالی ایالات متحده محروم مانده اند.

جامعه فکری جامعه شناسی ما متعهد به جذب و حفظ جمعیت متنوعی از اساتید، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارکنان می باشد و به دنبال شناسایی و ترویج شیوه‌ها و ساختارهایی است که از توسعه تنوع در کارمان حمایت نماید.

ما به ویژه افراد گروه های کمتر حمایت شده را تشویق می کنیم که به جامعه فکری جامعه شناسی ما بپیوندند و جذب آنها در این دپارتمان برایمان مهم است، به منظور؛

(1) بررسی و درک نابرابری های سیستماتیک پیش روی نهادها و جوامع آمریکایی و جهانی

(2) برای کمک کردن به نسل جدیدی از ایده ها و رهبران در این رشته

(3) پرورش گفتمان مدنی در میان احزاب مختلف

از آنجایی که گفتگو پیرامون برابری، تنوع، و شمول در حال تکامل است، برای جلوگیری از سوء تفاهم و تفسیرهای نادرست، نیاز به واژگان مشترک وجود دارد.

تعاریف زیر جامع نیستند، اما درک اساسی از هر مفهوم را ارائه می دهند.

این تعاریف به طورکلی تصمیمات جامعه فکری جامعه شناسی را تعیین می کنند.

  • انصاف و برابری

ایجاد موفقیت آمیز ساختارها و سیستم هایی که موانع موجود و بالقوه را برطرف می کند که ممکن است به طور نامتناسبی بر گروه های به حاشیه رانده شده تاریخی تاثیر بگذارد تا اطمینان حاصل شود که همه اعضای یک جامعه می توانند پیشرفت کنند.

  • تنوع

جامعه ای متشکل از افراد با پیشینه های گسترده با توجه به هویت خود، از جمله جنسیت، نژاد، قومیت، توانایی، گرایش جنسی، ملیت، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و/ یا مذهب.

  • شمول

زمانی که اعضای جامعه، که طیف کاملی از هویت ها را نمایندگی می کنند، احساس تعلق مشترک داشته باشند و احساس کنند مورد استقبال، مشارکت، توانمندی و ارزش قرار می گیرند.

  • متعلق بودن

این مفهوم جدیدتری است که به گفتگوی برابری، تنوع و شمول افزوده شده است.

این نشانه عضویت کامل در جامعه ای است که هم معنای روانی و هم معنایی رفتاری دارد.

متعلق بودن، زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد احساس امنیت، شناسایی، تایید و پذیرش به همان اندازه داشته باشد که مشارکت کامل برایش ممکن باشد.

منبع:

https://www.brown.edu/academics/sociology/diversity-inclusion

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا