علمی توصیفی

چرا جامعه شناسی؟

جامعه شناسی مطالعه علمی زندگی اجتماعی، تغییرات اجتماعی و علل و پیامدهای اجتماعی رفتار انسان است.

جامعه شناسان تعامل و روابط اجتماعی، خانواده ها و محله ها، سازمان ها و نهادها و کل جوامع را مطالعه می کنند و فراتر از واحد فردی را در نظر می گیرند تا ببینند چگونه ساختارهای اجتماعی بزرگتر فرصت ها، نگرش ها و رفتارهای فردی را شکل می دهند.

دانشجویان جامعه شناسی با این چشم انداز برای مطالعه از طیف وسیعی از موضوعات استفاده می کنند که شامل جرم، سیاست، سلامت، نابرابری، جنسیت، نژاد و فرهنگ می شود.

روش های تحقیق متنوع است، از مصاحبه، مشاهده شرکت کنندگان و گروه های متمرکز گرفته تا تفسیر و تحلیل محتوای اسناد تاریخی و رسانه های معاصر تا انجام نظرسنجی های بزرگ و تحلیل های آماری را در برمی گیرد.

دیدگاه‌های جامعه‌شناختی منتقدانه هستند و هم چنین روش‌های تحقیق که برای درک جامعه متنوع و پیچیده ما و چالش‌های آن حیاتی هستند.

مدرک جامعه شناسی طیف وسیعی از مهارت های قابل عرضه (در بازار کار) را برای دانش آموزان فراهم می کند.

رشته های جامعه شناسی مهارت های تحقیقاتی کمی و کیفی قوی آنها را توسعه می دهند و توانایی های نوشتاری و ارتباط شفاهی شان را بهبود می بخشند.

آنها مهارت های تحلیلی و تفکر انتقادی خود را از طریق دوره های تئوری اجتماعی، روش های تحقیق و طیف گسترده ای از موضوعات اساسی تقویت می کنند.

جامعه شناسی؛ آموزش عالی برای مشاغل در سازمان های خدمات اجتماعی و آژانس های بهداشتی، مدیریت عمومی، تحقیقات بازار، خدمات اجتماعی، آموزش، روابط عمومی، و انتشارات و غیره است.

این مدرک همچنین آمادگی عالی برای تحصیلات تکمیلی در حقوق یا دانشکده پزشکی است.

سلامت جامعه یک گزینه عالی برای دانشجویانی است که علاقه مند به دنبال کردن مشاغل در زمینه بهداشت و پزشکی هستند، در حالی که جرم شناسی برای دانش آموزانی که حرفه حقوق یا عدالت کیفری را دنبال می کنند، مناسب است.

برنامه تحصیلات تکمیلی جامعه شناسی در rutgers به دانش آموزان کمک می کند تا صدای جامعه شناختی متمایز را ایجاد کنند و در عین حال به جامعه شناسان خلاق و کارآمد تبدیل شوند.

منبع:

https://sociology.rutgers.edu/academics/undergraduate/why-sociology

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا