علمی توصیفی

از بحران تا بحران؛ کنفرانس انجمن جامعه‌شناسی مجارستان

ما در دوره ای از بحران های مداوم زندگی می کنیم.

بحران ها به افراد، جوامع و سازمان ها ضربه می زند.

بحران‌ها می‌توانند غیرمنتظره و مخرب باشند، نظم مستقر را بر هم بزنند، و همچنین می‌توانند بخشی از زندگی روزمره شوند و تاثیرات فردی و نسلی جدی درازمدت بر جای بگذارند.

با این حال، روش‌های نوآورانه‌ای نیز برای سازگاری با آنها وجود دارد، زیرا آنها به منبع تغییرات اجتماعی و راه‌حل‌های جدید اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تبدیل می‌شوند.

بحران مالی و اقتصادی سال 2008، بحران فزاینده اکولوژیکی، بحران بهداشت و مراقبت های تشدید شده در همه‌گیری کووید-19 و جنگ‌هایی که بحران‌های سیاسی و انسانی را به وجود آورده است، آسیب‌پذیری گروه‌های اجتماعی و دسترسی آن‌ها به اقتصادی و اجتماعی را نمایان کرده است.

منابع این امر برخی از جامعه شناسان را بر آن داشته تا رویکردها و ایده های مفهومی ساختار اجتماعی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند، در حالی که برخی دیگر تلاش می کنند تا درک، اثرات و پیامدهای بحران ها را دقیق تر درک کنند.

بیش از هر زمان دیگری، نقش پرسش‌ها و روش‌شناسی جامعه‌شناختی برای مشاهده و تفسیر پاسخ‌های اجتماعی به چالش‌های بحران‌ها بسیار مهم شده است.

کنفرانس سالانه انجمن جامعه شناسی مجارستان یک گردهمایی حیاتی در حرفه ما است که هدف آن فراهم کردن فرصتی برای هر چه بیشتر جامعه شناسان (یا جامعه شناسان آینده) است تا تحقیقات و ایده های خود را در مورد موضوعات فوق یا مرتبط با آن به اشتراک بگذارند.

فراتر از موضوع بحران، کنگره همچنین بحث هایی را در مورد موضوعات مختلف پژوهشی، فرضیه ها، روش ها و نتایج آغاز خواهد کرد.

دپارتمان جامعه شناسی

آیا آموزش عالی حافظ نخبگان است؟

آیا نابرابری جنسیتی اجتناب ناپذیر است؟

آیا مصرف مواد مخدر دانش آموزان در طول همه گیری COVID-19 تغییر کرده است؟

آینده کار چگونه است؟

چه کسی مراقبت از سالمندان را انجام خواهد داد؟

تحقیقات ما در دپارتمان جامعه شناسی مشکلات اجتماعی دنیای واقعی را در طیف وسیعی از زمینه ها مانند تحصیل، خانواده، کار، مهاجرت، مذهب، هوش مصنوعی، نخبگان یا انحراف بررسی می کند.

ما تعهدی دیرینه به کار تجربی و نظری داریم که به نابرابری‌ها می‌پردازد و درک جدیدی از پدیده‌های اجتماعی موجود را ترویج می کند.

در طول دوره های کارشناسی جامعه شناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در جامعه شناسی، ما شما را به چالش می کشیم تا نظرات و ایده های خود را توسعه دهید و در عین حال متفکران انتقادی و مستقل شوید. درک تئوری غنی و علمی دقیقی از جهان که دوره های ما ارائه می دهند، شما را به مهارت های قابل انتقالی مجهز می کند که در جهت یابی برای فرآیندهای جهانی، اطلاعات نادرست، «اخبار جعلی» و داده های بزرگ ضروری هستند.

منبع:

https://www.uni-corvinus.hu/post/event/from-crisis-to-crisis-conference-of-the-hungarian-sociological-association/?lang=en

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا