علمی پژوهشی

دانشکده جامعه شناسی

دانشکده جامعه شناسی دانشگاه Adam Mickiewicz در Poznan بخشی از دانشکده علوم اجتماعی است.

تاریخ ما بیش از 100 سال قدمت دارد، در سال 1920 اولین مرکز تحقیقات جامعه شناسی لهستانی در Poznan تاسیس شد.

استفاده از چنین سنت طولانی، یادگیری چیزهای جدید و ناشناخته را آسان تر می کند و با دنیای در حال تغییر همراه می کند.

دانشکده در پردیس Ogrody واقع شده است. این مکانی مناسب برای دانشجویان است، زیرا سرشار از سرسبزی است و به راحتی با سایر نقاط شهر در ارتباط هستند. باغ گیاه شناسی نیز در همان نزدیکی قرار دارد.

فعالیت های دانشگاهی و عمومی

فعالیت های پژوهشی دانشکده شامل موضوعاتی مانند: فضای شهری، خانواده و تحولات معاصر آن، زندگی روزمره، جنبه های اجتماعی آب و هوا و محیط زیست، فرهنگ و هنر تجسمی، فعالیت های جسمانی و ورزش، حاشیه نشینی و طرد اجتماعی، فقر، توانمندی اجتماعی، کهنسالی و ناتوانی می شود.

تعهد به جامعه محلی در فعالیت های تحقیقاتی ضروری است. دانشکده با موسساتی از محیط اجتماعی همکاری می کند که نمایندگان آنها دانش عملی را به دانشجویان ارائه می دهند.

از جمله آنها می توان به؛ مرکز فرهنگی Zamek ، مرکز منطقه ای سیاست اجتماعی Poznan، مرکز مشاوره حرفه ای جوانان، و غیره اشاره کرد.

مطالعاتی که تخیل را توسعه می دهد

این دانشکده تحصیلات تمام وقت (BA) و تکمیلی (MA) در جامعه شناسی و مددکاری اجتماعی را ارائه می دهد.

هر دو دانشکده توسط کمیته اعتباربخشی لهستان که کیفیت آموزش در دانشگاه های لهستان را ارزیابی می کند، مورد ارزیابی مثبت قرار گرفته اند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند دکتری علوم اجتماعی را در دانشکده UAM ادامه دهند.

جامعه شناسی مطالعه درباره زندگی اجتماعی و تغییرات آن است

جامعه شناسی مطالعه می کند که جامعه چیست؟ و چگونه کار می کند؟ به چگونگی تغییر جامعه نگاه می‌کند و به دنبال راه‌هایی است که بتوان آن را تغییر داد.

در جامعه‌شناسی، ما نشان می‌دهیم که چگونه درباره جهان اجتماعی سوال بپرسیم و به دنبال پاسخ باشید.

آموزش می دهیم که چگونه از ابزارهایی برای کشف و تغییر جامعه در همه اشکال متنوع آن استفاده کنید.

دانشکده جامعه شناسی در مقطع کارشناسی ابتدا کلاس هایی را در راستای تحقیقات بازار – بازاریابی – رفتار مصرف کننده، فرهنگ و رسانه، جامعه شناسی کاربردی در حوزه عمومی ارائه می دهد و گام دوم شامل نوآوری اجتماعی، روابط در سازمان ها و مدیریت محلی می شود.

یک عنصر مهم که نمایانگر غنای آموزش در دانشکده جامعه شناسی است، یادگیری درباره (به عنوان مثال، خُرده فرهنگ های جوانان، جامعه شناسی ملت، تفکر طراحی) است.

فارغ التحصیلان رشته جامعه شناسی می توانند مشاغلی را در زمینه هایی مانند: تحقیقات بازار، سازمان های غیر دولتی، موسسات فرهنگی، بازاریابی و رسانه ها دنبال کنند.

دانشکده رشته مددکاری اجتماعی نیز دارد

مددکاری اجتماعی؛ مطالعات درباره یاری رسانی حرفه ای به دیگران

مددکاری اجتماعی تامل در ماهیت مشکلات اجتماعی و چالش های اجتماعی در دنیای مدرن را با تجزیه و تحلیل چگونگی ارائه خدمات حرفه ای به افراد، خانواده ها، گروه ها و گروه های اجتماعی در شرایط دشوار زندگی ترکیب می کند.

به مردم اجازه می دهد تا فضایی برای توسعه ایجاد کنند و همراه با آنها تغییرات اجتماعی را طراحی می کند.

مطالعه مددکاری اجتماعی امکان حل مشکلات فردی و اجتماعی را با استفاده از دانش میان رشته ای فراهم می کند.

عنصر کلیدی مطالعات، همکاری – در چارچوب بستری شدن در بیمارستان و عملکرد حرفه ای و تخصصی – با بسیاری از موسسات مددکاری اجتماعی، به عنوان مثال، مراکز فرزندخواندگی، خانه های رفاه اجتماعی، مراکز ترک اعتیاد است.

در برنامه کارشناسی ارشد، دانشجویان می توانند یکی از دو مسیر تخصصی را انتخاب کنند: طراحی مددکاری اجتماعی یا مدیریت خدمات اجتماعی.

منبع:

https://amu.edu.pl/en/main-page/amu-directory/faculties/faculty-of-sociology

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا