علمی پژوهشی

رشته جامعه شناسی چیست؟

رشته جامعه شناسی به بررسی ماهیت، ساختار و پویایی زندگی اجتماعی و همچنین علل و پیامدهای آن برای جهان می پردازد.

با این طیف گسترده، جامعه شناسی تنوعی از علایق ماهوی، رویکردهای روش شناختی و جهت گیری های نظری را در بر می گیرد.

جامعه شناسان پدیده های اجتماعی متنوعی را از مکالمات آنلاین، دوستی و خانواده گرفته تا محله ها، دولت ها و بازارهای جهانی مطالعه می کنند.

آنها شهرها و جوامع، نابرابری، تحرک اجتماعی و طبقه اجتماعی، الگوهای تغییر جمعیت و مهاجرت، هویت های اجتماعی مانند نژاد، طبقه و جنسیت، روابط قومیتی و تضاد اجتماعی، رسانه های اجتماعی و تعامل دیجیتال، و ابعاد اجتماعی جنسی، بهداشت، تجارت، آموزش، قانون، سیاست، دین و علم را مطالعه می کنند.

جامعه شناسان پیدایش، تثبیت، فروپاشی و پیامدهای گسترده این نهادها، رفتارها و معانی اجتماعی را مطالعه می کنند.

روش‌های این حوزه از قوم‌نگاری، مصاحبه‌ها و تحقیقات تاریخی گرفته تا پیمایش‌ها، مدل‌سازی محاسباتی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها را شامل می‌شود.

مجله جامعه شناسی شیکاگو یک نشریه تحت رهبری دانشجویان است که در سال 2014 توسط پروفسور جیمز ایوانز تاسیس شد و توسط گروه جامعه شناسی دانشگاه شیکاگو پشتیبانی می شود.

ماموریت ما این است که کارهای عالی در مقطع کارشناسی در جامعه شناسی را از دانشگاه شیکاگو و سایر دانشگاه ها به نمایش بگذاریم، در حالی که به دانشجویان تجربه تبدیل پایان نامه های کارشناسی به مقالات دانشگاهی منتشر شده را می دهیم.

ما به نثر واضح، صریح، استناد دقیق و طیف وسیعی از رویکردهای روش شناختی، هم از نظر کمی و هم کیفی، ارزش قائل هستیم. مقالات باید کمتر از 9500 کلمه باشد، به استثنای یادداشت ها، منابع، جداول و شکل ها.

منبع:

The department of sociology, The university of Chicago

علم جامعه شناسی

آشنایی با جامعه شناسی از سایت های دانشگاهی مختلف توسط دکتر منیژه نویدنیا در اختیار علاقمندان قرار داده می شود، به انضمام نمودارها، عکس ها ... که شیوه ابداعی ایشان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا