خلاق و ابداعی

ساختن فرصت شغلی

شاید باور نکنید که فقط با یک «فرمول» می توانید فرصت شغلی دلخواه را برای هر محیط آموزشی بسازید و مشغول به کار شوید. فقط فراموش نکنید که «فرمول» مانند قرص و دارو نیست که با مصرف آن به درمان برسید، بلکه نیازمند جهد و کوشش برای موفقیت است.

در پایین، توضیحی درباره «فرمول ساختن فرصت شغلی در فضای آموزش»، آمده است.

 «فرمول» ساختن فرصت شغلی در فضای آموزش

محیط های آموزشی در سراسر کشور امکان شغلی هستند که دانش آموختگان جامعه شناسی می توانند به اشتغال مشغول شوند. اما، به یک شرط، بتوانند از عهده کاری برآیند که مدیران و تصمیم گیران مجموعه های آموزشی را متقاعد کند که به «جامعه شناس» نیاز دارند.

برای این امر، چه می تواند کرد؟

1– دانستن دقیق آموزه های جامعه شناسی و اصول موضوعه مکاتب و نظریات

2– زبدگی و مهارت در به کارگیری آموزه ها در موقعیت های مختلف

3– انطباق و استخراج کارکردی برای پاسخ به نیازی در یک موقعیت

این روال سه وجهی، ساده و در عین حال سخت، لازمه فرصت سازی و فرصت آفرینی است که دانش آموخته جامعه شناسی بتواند شغل و حرفه ای را برای خویش بسازد.

در این جزوه، سعی شده است هر چند کوتاه و مختصر به این روال پرداخته شود و چگونگی به دست آمدن «فرمول» ساختن فرصت شغلی در فضای آموزش نشان داده شود.  

در این جزوه، یک «فرمول» بر مبنای آموزه های جامعه شناسی در اختیار شماست تا بتوانید تایید تصمیم گیران به ضرورت حضور جامعه شناس در فضای آموزش را به دست آورید.

این یک «فرمول» است که پر کردن چند و چون متغیرهای آن به عهده خود شماست. ولی در عین حال، این یک «فرمول» می تواند راهگشای شما باشد برای آن که در هر فضای کاری که دوست دارید، بتوانید وارد کار شوید.

باز هم تاکید می شود که انجام و اجرای «فرمول» با شماست. کم و کیف داده های «فرمول» دست شماست.

در این جزوه، فقط «فرمول» به شما داده شده است تا اگر قصد دارید شغل خود را بسازید، خواسته اتان را به اجرا در آورید، اما «اهل میدان» شدن، با شماست.

در این آموزش، خلاقیت را نیز باید به کار گیرید و نوآوری داشته باشید تا بتوانید از چند و چون کار درست برآئید.

«فرمول» به شما داده شده است، ولی چگونگی کاربرد آن و انتخاب هایی که با آن پیش روی شماست، به خلاقیت شما وابسته است و موفقیت شما را تضمین می کند.

این جزوه با کلیک روی دکمه زیر با عنوان «فرمول ساختن فرصت شغلی» در اختیار شماست

دکتر منیژه نویدنیا

دکتری جامعه شناسی. نظریه پرداز و محقق. نویسنده اولین کتاب امنیت اجتماعی در ایران، معرف جامعه شناسی تحلیلی با نگارش شش جلد کتاب، استاد دانشگاه و موسس سایت جامعه شناسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا